EN régi oldal

A világ az osztályteremben kézikönyv (2014)

Hogyan befolyásolják bizonyos globális folyamatok a mindennapi életünket? Mi az a globális nevelés? Hogyan járul hozzá egy, a globális észak és dél iskoláit összekötő program a Millenniumi Fejlesztési Célok (Millennium Development Goals, MDG) eléréséhez? Hogyan vezessük be a globális témákat az iskolába, hogyan kezdjünk hozzá és milyen forrásokra támaszkodjunk?

tovább

A másik helyében - Budapest, mágikus város (2015)

Megkérdeztünk tizennégy Budapesten élő bevándorlót arról, hogy milyen itt élni, 2015-ben, Magyarországon, Budapesten. Vajon hogyan érzik itt magukat? Mi az, ami jó érzéssel tölti el őket, és mi az, ami nehézséget jelent számárukra? És vajon milyennek látják Budapestet, magát a várost, a velünk élő külföldiek?

tovább

Youth For Youth Esettanulmány (2017)

Módszertani kézikönyvünk célja, hogy mélyebben ismertesse a műhelyfoglalkozásokat, melyekben együtt dolgoztunk olyan fiatalokkal, akik vagy kimaradtak az iskolájukból vagy közel kerültek az iskola elhagyásához.

tovább

Mi közöd hozzá? Fiatalnak lenni a globalizált világban (2008)

A projekt a mezôgazdasági termékekkel (mint például a banánnal, rizzsel, cukorral) folytatott kereskedelem példáján keresztül illusztrálja az Észak (elsôsorban európai országok) és Dél (fejlôdô országok Ázsiában, Afrikában, Latin-Amerikában) közötti kapcsolatokat és függôségeket. Elsôdleges célja, hogy a szegénység elleni küzdelemmel kapcsolatos témákat bevezesse az iskolai oktatásba az alábbi négy országban: Ausztria, Lettország, Szlovénia és Magyarország.

tovább

Iskolák a világért - A globális nevelés beillesztése az iskolai tantervbe - Vajon a kereskedelem éhezést okoz? (2007)

Az Iskolák a világért program célja, hogy a projektben résztvevő négy ország, Lettország, Szlovénia, Ausztria és Magyarország iskoláiban a mindennapi élet részévé váljon a nemzetközi fejlesztés kérdésköre.

tovább