EN régi oldal

Iskolák a változásért - Globális felelősségvállalás tantárgyi keretek között - A középiskolák 9-12. osztálya számára (2015)

A globális nevelés célja az, hogy felhívja a figyelmet helyi cselekedeteink globális következményeire és a felelősségvállalásra. Segít abban, hogy kilépjünk mindennapi világunkból, és megismerjük a minket körülvevő emberek hétköznapjait, legyen szó akár szomszédainkról, akár távoli kontinensek lakóiról.

tovább

A másik helyében - Budapest, mágikus város (2015)

Megkérdeztünk tizennégy Budapesten élő bevándorlót arról, hogy milyen itt élni, 2015-ben, Magyarországon, Budapesten. Vajon hogyan érzik itt magukat? Mi az, ami jó érzéssel tölti el őket, és mi az, ami nehézséget jelent számárukra? És vajon milyennek látják Budapestet, magát a várost, a velünk élő külföldiek?

tovább

Forum Theater Against Early School Leaving (FOTEL) - Pedagógiai feladattár a korai iskolaelhagyás ellen (2014)

2012 és 2014 között helyi iskolákkal együttműködve megkíséreltük feltárni a korai iskolaelhagyás okait és a fórum színház módszerét alkalmazva válaszlehetőséget kerestünk arra, hogy miként lehet a nem formális oktatás segítségével szemléletváltást létrehozni az iskolai oktatásban.

tovább

A világ az osztályteremben kézikönyv (2014)

Hogyan befolyásolják bizonyos globális folyamatok a mindennapi életünket? Mi az a globális nevelés? Hogyan járul hozzá egy, a globális észak és dél iskoláit összekötő program a Millenniumi Fejlesztési Célok (Millennium Development Goals, MDG) eléréséhez? Hogyan vezessük be a globális témákat az iskolába, hogyan kezdjünk hozzá és milyen forrásokra támaszkodjunk?

tovább

Az adaptáció művészete - Kézikönyv a bevándorlók beilleszkedését segítő művészeti módszerekről (2012)

A művészeti foglalkozások lehetőséget adnak arra, hogy kapcsolatot teremtsünk külső környezetünkkel, akár egy adott formán (fotó, film vagy tánc), akár a művészi közösséghez való tartozás útján keresztül.

tovább