EN régi oldal

Iskolák a világért - A globális nevelés beillesztése az iskolai tantervbe - Jogot az élelemhez! (2008)

Az Iskolák a világért program célja, hogy a projektben résztvevő négy ország, Lettország, Szlovénia, Ausztria és Magyarország iskoláiban megjelenjen a fejlesztés kérdésköre. A partnerség azt kívánja elősegíteni, hogy a tanárok és a tanulók jobban megértsék a nemzetközi gazdasági kapcsolatokat, annak érdekében, hogy küzdjenek egy igazságosabb, emberibb világért.

tovább

Forum Theater Against Early School Leaving (FOTEL) - Pedagógiai feladattár a korai iskolaelhagyás ellen (2014)

2012 és 2014 között helyi iskolákkal együttműködve megkíséreltük feltárni a korai iskolaelhagyás okait és a fórum színház módszerét alkalmazva válaszlehetőséget kerestünk arra, hogy miként lehet a nem formális oktatás segítségével szemléletváltást létrehozni az iskolai oktatásban.

tovább

Udvarhelyi Éva Tessza: Vándorok Kultúrák Között - Az interkulturális tanulásról külföldre készülő fiataloknak (2007)

Az úton levőknek sok fajtája létezik: a turisták, akik megelégszenek egy gyors pillanatképpel; a telepesek, akik új otthont keresnek; a nomádok, akik mindig úton vannak. E könyv főszereplői a vándorok. Azok, akik elmentek-visszajöttek, és közben megváltozott bennük valami. Azok, akik az utazásban elsősorban a változást, a tanulást, a belső átalakulást keresik. És azok is, akik semmi ilyesmit nem kerestek, mégis megesett velük.

tovább

Iskolák a változásért - Globális felelősségvállalás tantárgyi keretek között - A középiskolák 9-12. osztálya számára (2015)

A globális nevelés célja az, hogy felhívja a figyelmet helyi cselekedeteink globális következményeire és a felelősségvállalásra. Segít abban, hogy kilépjünk mindennapi világunkból, és megismerjük a minket körülvevő emberek hétköznapjait, legyen szó akár szomszédainkról, akár távoli kontinensek lakóiról.

tovább

Iskolák a világért - A globális nevelés beillesztése az iskolai tantervbe (2009)

A füzet az „Iskolák a világért!” elnevezésû, három évig tartó nemzetközi projekt dokumentációja. Ez a projekt elsôsorban a nemzetközi mezôgazdasági kereskedelem példáján keresztül foglalkozott a globális nevelés témájával, és azzal, hogy hogyan vezethetô be a globális nevelés az iskolában.

tovább