A felnőtté válás története, amelyben a düh, a félelem és a szorongás átadja helyét az önmagunkról és a világról alkotott új látásmódnak.
Amikor a vallást nem gyakorló fiúk és lányok az iskola számára kellemetlenséget okoznak, az igazgató úgy dönt, hogy az év végi koncertre egy zenetanárhoz osztja be őket.
Ez az L’Ora Alternativa “Alternatív óra” című sorozat, a WeWorld – egy szervezet, amely 50 éve elkötelezett a nők, lányok és gyermekek jogainak biztosítása mellett a világ 27 országában – új sorozata, amelyet a Koala Production, Ali, Mouadh és Takoua Ben Mohamed római székhelyű független produkciós cégének megbízásával készített.
Az Alternatív óra különböző hátterű fiatal szereplőkből álló történetek mozaikja, akiket az köt össze, hogy nem járnak vallási órákra. Általában mindegyikük szabadon tölti ezt az időt; van, aki a könyvtárban tanul, van, aki a számítógép előtt ül, van, aki a bárban, van, aki a mosdóban dohányzik, és van, aki szívesen okoz zavart az iskolában. Egy nap az igazgató észreveszi, hogy ez a helyzet kezd problémává válni, és lehetőséget lát a megoldásra, amikor az egyik zenetanár felveti, hogy szervezzenek egy év végi koncertet. A tanár azonban elégedetlen ezzel a döntéssel, és az osztályban megjelenő új jelenlétek teljesen megváltoztatják az egyensúlyt.
A négy epizód ugyanabban az idősávban játszódik, és az események sorrendje is ugyanaz, csak az egyes epizódok nézőpontja változik. Valójában minden epizódnak új főszereplője van, saját története és más-más témája. A négy történet egymás mellé helyezett és egymásba fonódó egyesülése azonban egyetemes jelentést ad, amely az utolsó epizódban bontakozik ki.
A négy epizódot ezen a linken keresztül lehet megtekinteni:
https://youtube.com/playlist?list=PL3mA7UEoOwLDIdBUHZFzLCLdn8wrHbNe4&si=bPEYxq2vC2lyIazJ
“A film az iskolát mint a társadalom miniatűrjét vizsgálja. Az iskola így a társadalom szélesebb dinamikáját tükröző mikrokozmosz lesz” – mondja Ali Ben Mohamed rendező. ‘A sorozat a kulturális sokszínűséget mint a mai városi élet normalitását igyekszik bemutatni. A sorozat a második generációs fiatalokat nem áldozatként, nem is idegenként, hanem olyan fiúkként és lányokként mutatja be, akik normális, gondtalan életet szeretnének élni, mint a társaik. A felnőtté válás útja összetett és elkötelezettséget igényel. A saját nyelvükön való kommunikáció képessége és az iskolai valósággal párhuzamos valóság ábrázolása teszi egyedivé ezeket a szereplőket, anélkül, hogy bocsánatot kérnének azért, akik. Ez megkülönbözteti őket a hagyományos főáramlaton kívüli egyéniségekként, és idegenül hat azokra, akik annak tekintik őket. A sorozat hatással lehet az új generációkra azáltal, hogy megmutatja a világot ezeken a különböző nézőpontokon keresztül, fenntartások nélkül elfogadva egymást, és nagyobb megértésre és befogadásra ösztönözve”.
Egy egyetemes történet, amely a kamaszkorról és a felnőttkorba való nehéz átmenetről szól, különös tekintettel a második generációs fiúkra és lányokra, valamint a beilleszkedési folyamatokra, az iskola falain kívül és belül, a középpontban a kamaszkorhoz hasonló összetett és kényes korszakra jellemző nehézségekkel.
Beszélünk a marginalizációról, az önelszigetelődésről, az osztálykonfliktusról, a veszteség és az elhagyatottság érzéséről, de a barátságról és a bátorságról is, különböző nézőpontokon keresztül mutatva be az egymásnak feszülő kultúrák között egyensúlyozva megélt nehézségeket és érzelmeket: a szülők és a társadalomét, a felnőtt és intézményesült világét és azt, amelynek megvalósításához az új generációk hozzá akarnak járulni.
“Olyan terméket akartunk létrehozni, amely nemcsak az új generációkhoz szól, hanem az ő nézőpontjukat is a középpontba helyezi, és elmondja, milyen nehéz megtalálni és bátran hallatni a saját hangunkat” – magyarázza Erica Scigliuolo, a WeWorld kommunikációs koordinátora. “Amikor a második generációról és a migráns hátterű emberek részvételéről beszélünk, a nézőpont túl gyakran marad külső, részleges, a sztereotípiák és a szélsőségek erős kockázatával. A történet középpontjában nem a hátterük, hanem ők maguk állnak. Ezért döntöttünk úgy, hogy a teljes projektet egy olyan szakemberekből álló csapatra bízzuk, akik ismerik ezeket a történeteket, átélték őket, és képesek életet adni egy olyan határok nélküli történetnek, amelyben a világ minden tájáról származó fiúk és lányok felismerhetik magukat, és kevésbé érzik magukat egyedül a felnőtté vállás és önmegismerés kényes útján”.
A SHAPE PROJEKT
Az “Alternatív óra” sorozat a SHAPE projekt (SHaring Actions for the Participation and Empowerment of Migrant Communities and Local Authorities) keretében jött létre, amely az MMIA (Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap) európai pályázati felhívásra reagál, amelynek célja a migráns közösségek és a migráns hátterű emberek részvételének előmozdítása a demokratikus folyamatokban és az integrációs politikák kialakításában és végrehajtásában.
A projekt partnerei: Lousada és Stuttgart önkormányzatai; ALDA (nemzetközi hálózat); 5 nonprofit szervezet: Artemisszió (Magyarország), RightChallenge (Portugália), Jesuit Refugee Service (Horvátország), LAKA (Németország); CONNGI (Olaszország) A partnereken kívül Milánó és Bologna önkormányzatai, a Cittàmondo (MI) egyesület és Budapest önkormányzatai (az Eurocities hálózat része) is részt vesznek a projektben.
A sorozatot Európa-szerte terjesztik, és angolul, valamint a részt vevő partnerek különböző nyelvein feliratozzák.
KOALA JOINT VENTURE
A Koala Joint Venture egy három testvérből álló konzorcium, amely azzal a céllal alapult meg, hogy megvalósítsa az “Alternatív óra” projektet a WeWorld számára. Ali és Mouadh ben Mohamed nagy tapasztalattal rendelkeznek a különböző műfajú dokumentumfilmek gyártásában és rendezésében.
Takoua ben Mohamed grafikus újságíró, aki évek óta ír interkulturális képregényeket. Az olyan témák, mint az identitás és a városok átalakulása folyamatosan jelen vannak a Koala-tagok legtöbb munkájában.
Ami a KOALA számára igazán számít, az a friss képzelet, az eredeti hang és az egyedi nézőpont. A jövőben az a cél, hogy ez a vállalkozás egy olyan produkcióvá alakuljon, amely hasonló témákra összpontosító filmeket készít.
SZEREPLŐK ÉS STÁB
RENDEZÉS ÉS FORGATÓKÖNYV: Ali és Mouadh Ben Mohamed
RENDEZŐI SEGÍTSÉG: Flavio Verde
SZERKESZTŐSÉGI TITKÁR: Daria Moriconi
PRODUCER: Elena Lo Buono
ASS. PRODUCTION: Kacem Younssi
RUNNER: Ahmed Adel
DOP: Sara Brusciano
OPERÁTOR: Jumar Gonzalo
OPERÁTORI ASSZISZTENS: Matteo Di Bongiovanni
VIDEOASSZISZTENS: Teimy Alawa
STEADYCAM OPERÁTOR: Giacomo Colombo
ADATMENEDZSER: Roberto Cucinotta
SZENOGRÁFIA: Alessandra Crinò
VEZETŐ VILLANYSZERELŐ: Rafael Spagnolo
VILLANYSZERELŐ ASSZISZTENS: Emanuele Gioia
MÉRNÖKI VEZETŐ: Nicolò Merlini
SZERKESZTŐ: Pietro Traversa
ZENE: Dario Lanzellotti
SOUND OFFICIAL: Fabrizio Celani
JELMEZES: Giulia De Carolis
SMINKES: Sofia Laganà
SZEREPOSZTÁS:
ZAK Ibrahim Keshk
DENALI Mishel Fernando
SARA Fatou Tufa Sokhna
BASSETTI TANÁR ÚR Danilo Vanella
ZAK ANYJA Souad Khoudi
ISMAIL Youssef Shafai
PARISI TANÁR ÚR Antonio Tonziello
IGAZGATÓ Nicoletta Vitiello
SALAH Yosri Buraie Basher
JO Natnael Amanu
STUDENT mus. Salem El Khashmi
MARCO Abderrahmen Sebai
ANTONIO Fabrizio Piacenti
CHIARA violin Isik Uckan
VIOLONCELLO Sara Terranova
DENALI APJA Rishad Noorani
ANYA shop Monica Presti
LÁNY shop Sofia Laganà
SEM 1 PASSERS Hamdi El Mehdi
SEM 2 PASSERS Martina Tonioli
DIÁKOK
1: ZIAD AMER
2: SUHAIB EZZEDDIN AMER
3: OMAR BURAIE BASHER
4: ARIANNA COLETTA
5: ZEID BEN MOHAMED
#shapethesocietywewant